Tuesday, April 24, 2012

Jangan Izinkan Aku Jatuh Cinta Andai Masanya Belum Tiba | iluvislam.com discover the beauty of islam

Assalamualaikum, Saya ingin berkongsi berkaitan satu artikel yang diambil dari iluvislam.com...

Ya Allah,
Andai masanya belum tiba,
Jangan izinkan aku untuk jatuh cinta,
Aku memohon agar Kau tunjukkan jalan,
Agar Kau tunjukkan aku tuntutun yang perlu aku lakukan,
Jauhkanlah aku daripada kemaksiatan,
Jauhkanlah aku daripada perkara yang tidak dapat memberi manfaat,
Dan jauhkan aku daripada perkara yang Engkau murkai,
Agar aku dapat menjaga diri.


* Boleh baca sambungan artikel ini di link di bawah ini...

Jangan Izinkan Aku Jatuh Cinta Andai Masanya Belum Tiba | iluvislam.com discover the beauty of islam


Peliharalah cinta di dalam hatimu, agar cinta itu bertemakan cinta pada Allah. Andai Dia belum benar-benar sah dan pasti bakal menjadi teman hidupmu, jangan dibiarkan cinta dia bermaharaja lela di hatimu kerana cinta Allah perlu melebihi segalanya.... Awasi hatimu, kerana hati pusat segala tingkah lakumu yang akan menjadi bekal perjalanan hidupmu.

Sabda Nabi s.a.w di dalam sebuah hadith sahih, Jika baik hatimu, maka baiklah keseluruhanmu.....

No comments:

Post a Comment