Thursday, April 28, 2011

" Permulaan LAI saya "

Assalamualaikum semua

Sebagaimana post saya yang lepas, bahawa hari ini telah tamat exam saya untuk semesta empat di ukm. Bagi pelajar ukm , kami bercuti dari bulan lima sehingga bulan sembilan. Wah lama kan. Tetapi bagi saya dan sahabat-sahabat tahun 2 pengajian Islam yang lain, kami ada LAI iaitu latihan amali industri.
Ha lihat gambar di bawah :



Inilah tempat praktikal saya dan sahabat saya Nor Yasmin Binti Abu Talib. LAI kami bermula 3/5/2011 sehingga 10/7/2011. Ermm... Untuk pengetahuan sahabat2 semua, LAI ini wajib sebagai salah satu perkara untuk mendapat ijazah. Banyak tempat pilihan untuk membuat LAI ini, dan akhirnya jodoh kami adalah di rumah anak yatim darul Izzah. Tempatnya dekat sahaja dengan UKM .

Dalam hati ni, rasa berdebar campur excited dan teruja nak buat LAI. Bukan mudah nak menimba pengalaman dan bekerja dengan satu badan NGO. Dan saya yakin , terdapat seribu hikmat mengapa Allah tempatkan saya di sana. Kalau sahabat-sahabat nak tahu, dahulu saya ada menyimpan hasrat untuk menjadi sukarelawan, dan menolong anak2 yatim serta golongan2 yang memerlukan pertolongan. Boleh dikatakan  hati saya sering  berbisik.

MasyaAllah, Alhamdulillah Allah telah kabulkan, saya mendekati anak2 yatim ini. Benarlah janji Allah itu pasti. Mintalah apa sahaja padaNya, pasti akan dikabulkan. Cuma lambat atau cepat sahaja. Tetapi sahabat-sahabat, kalau berdoa minta pada Allah mesti dengan hati yang ikhlas dan penuh sabar. InsyaAllah, DIA tidak pernah menghampakan hambaNya.

Okla...nantikan post saya selanjutnya berkaitan LAI saya. Dan saya pasti banyak perkara yang menarik berlaku di sana, suka , duka, pahit, manis , InsyaAllah akan saya kongsikan selagi boleh. Semoga ia memberi manfaat bersama.

Sekian.

No comments:

Post a Comment