Tuesday, December 27, 2011

.. Bermula ikatan Aku dan Scott ..




Terlebih dahulu, saya ucapkan assalamualaikum. 

Akhirnya scottla pilihan saya. Pertemuan saya dengan scott diatur oleh ibu dan bapa saya. Saya terpaksa menyuruh mereka mencarikan yang sesuai dengan saya, Bukan untuk menyusahkan ayah dan ibu, tetapi . disebabkan pada semesta ini hidup saya tidak begitu terurus dan tenaga dalam badan saya semakin hari semakin lemah.  " Ibu, tolonglah carikan, saya tidak kisah yang macam mana asalkan ia adalah yang terbaik". Selang beberapa hari, ibu membawanya dan menunjukkan kepada saya, agak terkejut juga kerana sudah lama saya tidak bertemu dengannya. Ini dikira pertemuan kedua selepas terpisah dalam tempoh yang panjang.  =))  Saya terima dengan hati yang terbuka. Oleh itu bermulalah hidup saya dengannya yang bernama scott. Inilah wajah scott yang tidak asing lagi dalam dunia makanan tambahan. Hehehe.

 Scott emulsion atau dikenali juga sebagai minyak ikan kod. Selepas beberapa hari makan. Badan rasa lebih bersemangat dan semakin sihat. Sahabat - sahabat bolehlah cuba juga kerana rasanya sangat sedap disamping banyak kelebihannya. Antara kelebihan scott adalah : 


Scotts Emulsion Mengandungi 400ml. Mengandungi minyak ikan kod,kalsium dan jus oren. Tambahan khasiat makanan

· Menolong Membina ketahanan terhadap jangkitan.
· Menolong pertumbuhan Tulang & gigi yang kuat.

Setiap sudu besar 15ML (17.25G) mengandungi

· Vitamin A…..850I.U.
· Vitamin D…..85 I.U.
· Kalsium hipofostit…..414mg
· Kalium sorbet…..0.100% b/b
· Dalam bes mengandungi jus oren dan minyak ikan kod


selain itu kelebihan minyak ikan kod adalah ;


Minyak ikan laut dalam mengandung asid lemak Omega-3 yang terdiri dari EPA dan DHA, ia-itu asid lemak yang sangat diperlukan tubuh kita. Ianya boleh didapati dengan banyaknya di dalam ikan air sejuk berlemak tinggi seperti mackerel, kod, salmon, kerapu, jerung, sardin dan ikan todak. Apa manfaat kesihatan yang boleh kita perolehi dari minyak ikan? Baca seterusnya:


Tanpa asid lemak dalam makanan harian kita, kita mengambil satu langkah ke arah kematian. Asid lemak yang sangat diperlukan tubuh kita terbahagi kepada dua: Omega-6 EFAs and Omega-3 EFAS. Omega-6 boleh diperolehi dari minyak sayuran dan Omega-3 dari minyak ikan dan beberapa minyak lain.

Para saintis dan doktor berpendapat bahawa peningkatan kes sakit jantung, hipertensi, darah tinggi, obesiti, kencing manis, penuaan dan kanser jenis tertentu adalah disebabkan pengambilan Omega-3 dan Omega-6 yang tidak seimbang.

EPA dan DHA, juga dapat membantu dalam pencegahan aterosklerosis, serangan jantung, kemurungan dan beberapa jenis kanser. Permakanan tambahan minyak ikan juga telah terbukti berguna untuk merawat artritis reumatoid, kencing manis, penyakit Raynaud dan kolitis ulseratif. 


Dalam kehidupan ini, memang banyak kerja yang perlu di lakukan, oleh itu jagalah kesihatan. Bila badan sihat, otak pun cergas dan akhirnya banyak benda yang boleh kita lakukan. SAYA SUKA SCOTT EMULSION.

2 comments: