Friday, October 16, 2009

Ayat-ayat cinta

Ya Allah,
jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya pada-Mu,
agar bertambah kekuatan ku
untuk menyintai-Mu.

Ya Rabbi,
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya bertaut pada-Mu,
agar tidak aku terjatuh
ke dalam jurang cinta nafsu........

Ya Rabbul 'Izzati
jika aku rindu
rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya Rafi'
jika aku menikmati cinta hamba-Mu,
janganlah kenikmatan itu
melebihi nikmatnya bermunajat kepada-Mu.....

Ya Mu'iz
jika aku jatuh hati pada hamba-Mu
jangan biarkan aku terjatuh dalam perjalanan
menyeru manusia kepada-Mu......

Ya 'Azim
jika aku merindui hamba-Mu
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya kepada-Mu.....

No comments:

Post a Comment